onsdag 12 oktober 2011

Sverige mot högre höjder

Sverige har gjort årets bragd! Vinna mot Holland utan Zlatan (tillfällighet?! *kysser Zlatantröjan och intalar mej själv att "VI" annars skulle vunnit med tvåsiffrigt*) i en avgörande EM-kvalmatch är något oerhört stort. Det går att jämföras med Juholts bostadsfusk eller NineEleven-attentaten. Vem hade trott en sån sak!

På tal om "VI", så är VI i EM-slutspel. Om man spelar i VIK Fotboll tappar man gärna om till ett "dom" efter denna säsong. Men man är alltid någonting. Eller vad säger Mr Negativ (Pimme Jacobsson på Face) om detta... (här skulle en länk till en av hans statusuppdateringar finnas, men va tydligen borttagen..)

En annan grej jag kom att tänka på är detta: Om man är kung på att falla i straffområdet, då ska man fan utnyttja det. Om man lyckas övervinna domaren i en situation som denna, då är det okej! Om man kan göra ett tjyvknep utan att domaren märker något. Jaa, då är det okej! Så alla filmare, kör hårt.

För visst är det väl okej att snatta om ingen märker någonting... Eller att råna en bank om man lyckas fly.. Eller begå ett mord om man kan städa upp så bra att kriminalarna inte har ett endaste spår att gå på.. Nja.

Hur fan kom mitt huvud att tänka på det här. Jo, kanske för att "fallaistraffområdet" inte låg kvar i ryggmärgen under dagens träning..

Ps. Vad är oddsen att en kille (inga namn nämnda) ska pumpa in 650 pix på svensk seger med 3-2. Det här måste vara en sjuuuk människa! Jag vill inte ens drömma om vad oddsen låg på. Jag flyger redan på molnen, men inte fan är det för min egen skull..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar