måndag 26 september 2011

Nya idoler

Vilka söta själar det finns ute i Västerås Stad alltså! Efter 2,5 vecka utan en uppdatering hör man flera som saknar en sketen liten blogg (jag skulle helt enkelt behöva lite konkurrens.. Men ensam på tronen får man bli ännu lite mer fingerfärdig!). Nog tjatat om hur dålig man är på att uppdatera. Inte därför jag återuppstod.. Jag vill förmedla en känsla. Jag vill framhäva en egen personlighet. Jag vill hålla ert intresse uppe med en järnhand i en kvicksilvergrop. JAG ÄR EN STJÄRNA!! (jaha, nehe.. Det här var inte Idol-audition... I vilket fall skulle det va kul att söka till Robinson... Någon som hakar?!). Här kommer en stjärna från, just, Idol (oväntat..):


Tror dock att Robin har mött sin överkvinna i Amanda Persson. Ps. Kom ihåg vart ni hörde det först! ds.

Back to business. Det finns mycket skit att snacka om, så även många att skita ner. Men här ska för tillfället hyllas. Menhal "Menigol" Muqdisi fyller "barnet" idag, 29. Grattis på dej bloggkonkis!!! Tycker dessutom ni ska besöka hans blogg och kika på lite intressanta C.Ronaldoexperiment.

När vi ändå är inne på dom gulsvartas era, kan man ju passa på att berätta att formkurvan börjat stiga nåt inåt fanders. Två raka ligger vi för tillfället på!! (inte därför jag börjat blogga igen, nej inte alls..). I lördags spoilerade vi Norrtäljes chans till att hänga kvar i ligan (ja, måste höja statusen på serien lite! .. Måste även rätta Patte Brösa i och med att BVK fortfarande har en chans! /hängivet fan ala domartrio som agerar nymodig i regelöverträdelse-spektra... Putte igen: Jag har hört att man kan tolka Bibeln på sitt eget personliga sätt. Men att döma straff i samband med en nerdragning utanför straffområdet är ungefär som att säga till en troende att jag är författaren av den klassiska ordbajsarboken. Man vet liksom inte om man ska skratta eller gråta.. (Man får självklart tro på vad man vill, allt för att inte känna oro för dödsbädd och liknande. Men varför bryr jag mej egentligen?! Jag tycker om eller ogillar personer för vilka dom är, inget annat!!)

I vilket fall var det Mr Fredén som drog ner Norrtälje-nissen i och med straffen. Men Pete (tänk inte ens tanken, det ska stå så! Engelska..) var snabb att revanschera sej, när han efter hörna rakade in 1-2-målet. Matchen slutade till slut 3-5, efter fyra (!!) mål dom sista 10 minuterna (tilläggas ska även att matchen pågick upp till 99 min. Helt okej övertid!). Så jävla skönt med lite välförtjänta bortapremier igen. En incheckning på Face blev det väl också, "Segerbussen".

Annars uppfanns årets målgest på uppvärmningen under grisen. En liten parentes, det måste ha varit den solklart roligaste gris jag någonsin bollat i mitt liv. Tack Johan Törnblom!! Denna man kallar jag stjärna. Målgesten får vi förhoppningsvis visa upp under säsongens sista hemmamatch nästa helg mot Falu FK. Vi ses där gullet (du som läser alltså..).

Ps. VSK Juniorer går som tåget för tillfället. Dom leder Juniorallsvenskan Elit (mina gamla hemtrakter..). Hit har vår käre vän och nyss fyllda 19 jordsnurr (grattis snygging!) blivit utlånad resten av säsongen. På frågan hur det kändes att dra på sej den grönvita tröjan fick jag ett surt: "Den va ju inte insydd som min gulsvarta nummer 3..". Skämt åsido, lycka till under slutspelet gosse, så ses vi i vinter igen!!

Ps. 2. Jag har skaffat mej nya idoler i Filip Hammar och Fredrik Wikingsson. En video om dagen ska ni få med dessa stööööört sköna personer. Tack grabbar!

2 kommentarer:

  1. Haha.... Har melodislingan rullandes i huvet just i detta nu :)

    SvaraRadera
  2. Haha.... Har melodislingan rullandes i huvet just i detta nu :)

    SvaraRadera