tisdag 6 september 2011

Två spelare skedas av!

Jag gjorde ett grovt försök till att hylla Jonas Sandhagen på matchen mot Sollentuna i lördags, med en skäggväxt utöver det vanliga (enormt grov sådan..). Getskägget, bockstubbet (svenska språket har inte ord enough..), plus en halvodlad musche. Härmed döper vi det till "Sandhagen". Som ni förstår kommer detta bli nya "grejen"! Butiker försöker producera nya innestilar med kläder, accesoarer och annat, kändisar klipper/rakar en ny frilla. Woops, så blev det mode. Men här kommer Jonas från ingenstans (jag krånglar mej runt syftet, drar mej för att få fram målet. Ungefär som när du skulle redovisa muntligt i skolan. Läraren va kass, så du visste att du inte va tvungen den här lektionen heller. "Nej, men vi tar det på torsdag istället.."). Hit vill jag komma:

Jag saknar din "Sandhagen", Jonas. Du gjorde den bra! Jag gjorde ett tappert (ytterst tveksamt..) försök (tror jag folk kan intyga på!). Men jag gjorde ett gott försök "Arkeologen". Det gamla ordbajset: Det är tanken som räknas!! Trodde i och för sej att det kanske kunde hjälpa oss att vinna en match. Men nej.. Årets kommentar dras fram ännu en gång denna säsong: "Inga kommentarer!". Cris Cuevas gjorde vår balja. Kushtrim Trimi (gamla västeråsaren som aldrig kunde släppa bollen. Spelade tidigare i Skiljebo va (?!), Enköping och några mindre klubbar liknande Juventus tror jag. Han har utvecklats och gjorde det ganska bra under matchen!) pyttsade två för Sollentuna. Kul för honom! All cred! Mer behöver inte sägas om matchen, känner jag..

Åter till ämnet. Alla kommer gå runt med en "Sandhagen" i vinter. Eller gör jag en cover på den gamla dängan, månne tro?! En "Östlund" blir nya modet. Ja, vi säger så! Man skulle ju ha använt sej av såna där nymodigheter som videoblogg nu. Då hade ni ju sett min otroligt heta (?!), men ack så osynliga, "Sandhagen". Synd! Men lägg in en bild på den då, hör man publiken vråla. Nejdå, icke. Så mycket pallar väl inte jag anstränga mej!! (*skämmigt*)

Förutom specialarn till ansiktsbehåring, var Jonas en vältatuerad, nazistrakad mittback (nej, han har inte avlidit som tur är!) som hade lagt manken om en starttröja dom senaste åren. Mannen, myten spelade med nummer 13 på ryggen (ett nummer som vår framtida mittback Peter Fredén så klokt och simpelt håvat in till matchen i helgen mot Kvarnis..). När man (läs: Patrik..) kom till den gulsvarta klubben inför säsongen, kände man en viss otrygghet i närheten av denne bryske, tatuerade och stenhårde människan. På utsidan, absolut!

Men fan vilken go liten mysbjörn. Kramkalas (nåt som jag gillar) behövde man inte ens fråga efter. "I want it that way" var ingen ovanlighet i pojkens närvaro. Bakgårdspojkarna ansågs som frälsarna (nja, okej *överdrivet*).

Nu har denna energiska och karismatiska (jag fattar inte heller dessa ord, men låter jävligt bra.. Hihi!) person gått i graven (inte bokstavligt dock.. Oj, förlåt. Menade givetvis!). Han har lämnat oss för studier på ön ute i ingenstans. Med andra ord Gotland! Arkeolog (rätta mej om jag har fel..) står på schemat. Det är bara att önska Sandén lycka till ute i fjärran. Om inte annat kanske du kan gräva din egen grav där borta (nejdå, skämt å sido..). Good luck my dear!


Inte nog med detta har även min gamla Irstakompanjon David Engström lämnat skutan för den där jävla skolan. Management (som sagt, jag cyklar ofta hejvilt..) inom idrott handlar plugget om i Växjö. Stickas under stol bör väl inte heller hans dröm inom yrket göra. Scout åt FM (you know what I mean.. Football Manager!) är målet efter dessa år av plugg. Jag unnar honom detta och tror starkt på vår gamle köttare med en benstomme ala Micke Lidberg. Jag tror faktiskt inte många vet hur fokuserad och galen killen är i just FM. Okej, jag var det under några år på högstadiet. Grymt skoj spel, helt sick! Men inte som Mr 100%-glidtacklare. Det enda han snackar om är ligasegrar, världsklassvärvningar och coachranking! (dock är det lite mindre tjatter vid down-perider..). Senast jag mumlade med honom var han Man City. Däremot blev jag inte lika imponerad av alla framgångar med dom ljusblåa, som jag blev av ett Serie B-lag han tog till Champions League-åttondel/kvart/semi?? Smått imponerad blev jag trots allt av hans spelfrekvens. Ena dagen kunde han ha startat en säsong. Andra dagen var han inne på andra säsongen.. Herregud, bra jobbat gubben!

Irl är David, enligt mej, den bästa mittbacken VIK Fotboll har haft på några år. När han är skadefri vill säga! Vet inte om mittbacken är lite av en hypokondriker (tror ej..), men i vilket fall har han ofta varit skadad. Det är synd, då han håller otroligt hög klass när han väl spelar fotboll. En spelande back med enormt fysiska och tekniska kvalitéer. Även dej önskar jag all lycka med skolan. Vi hörs!


Ps. Jag önskar jag hade mer tid för detta alltför älskade FM. Men nej, har väl inte lirat på ett par, tre år tyvärr. Måste bli ändring. Som jag alltid säger, p-r-i-o-r-i-t-e-r-i-n-g ! När vi ändå håller på måste jag ju få berätta om min svit med Portsmouth förr i tiden. Jag tog laget till semifinal i Champions League, hade spelare som Kaká, Owen, Pirlo, Beckham, Cahill osv. Tack för kaffet!

Ps. 2. Bara att gratta Jonas för United-tatueringen på insida biceps. Jag syftar såklart på 8-2!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar