måndag 4 juli 2011

Inbrott..

Just nu är jag helt nojjig (låtsas som det inte alls va länge sen vi hördes av..). Har dock lugnat ner mej lite grann. Ska försöka dra en (för mej) jävligt lång historia, kortfattat. Det kändes som en Djävulens helvete, som en evighet vill säga!

Det hela började med att jag tänka dra mej ner till gymmet (eller nej.. Vi tar om det!)

Det hela började faktiskt med att jag spenderade min söndag hos min underbara syster i Arboga, för att fira både henne och min lilla systerson! (Out of action, Patrik! Come on!). Okejokej, där blev vi bjudna på allt från himmel och jord. Jag måste fan cykla/bänka bort lite fläsk, ramlade då ner i skallen på mej!

*Vssssschhhhhsssss* (Bandet framspolat). Traskar i alla håligheter som aldrig kan asfalteras, till Apalby-omklädningsrummet från gymmet. Utanför ser jag en vit bil (sämst på märken, så fråga inte ens!!). Passagerardörren står på glänt. "Vafan är detta! Har dom inget annat för sej en söndag, jävla idioter", tänker ju självklart en sån besserwisser som jag. Jag vrider på ihåligheten för att se vilka miffon som sitter där. "Skräll.." fladdrar tankarna vidare när jag ser två utlänningar. Den nypumpade överkroppen hjälper mej att hålla uppe hållningen och se liite tuff ut (tilläggas bör att klockan är halv tolv på kvällen, och det finns annars inte en människa inom synhåll. Nu undrar ni vem som gymmar vid den här tiden. Bara för mej att erkänna att jag är allmänt störd!).

Jag låser upp grinden (låser även efter mej, eftersom hela situationen kändes skum..). Men sen tänker ju inte jag mer på detta (folk måste ju få finnas och befinna sej vartfan dom vill). Låser dock inte ytterdörren.

Hädanefter får jag be känsliga läsare hålla för ögonen en liten stund! Ett förbaskat jobbigt magknip sätter igång. Lullar in på toan i lugn och ro (egentligen skitstressad, rinner ju rätt igenom..). Hinner knappt sätta mej förrän någonting värre än Niagarafallen utbryter. Tror vi släpper det där nu..

Här, världens mest kända vattenfall (men tror nog mitt skulle kunna bli desto mer famous..)

Tar upp en sån här skämtsam gammal skoj-toa-bok (mogna skämt fan...), för att fördriva tiden. Plötsligt hör jag hur det slås till i dörren!! "Hörde jag rätt.. Vafan!". James Fjong-takterna hoppar fram från ryggmärgen. Jag smyger upp låset, drar på mej handduken (lite rått, men hinner inte ens torka mej..). Inte en jävel där. Ställer mej i mörkret (kolsvart, hallå) och väntar ut idioterna.

Vänta lite nu.. Måste bara klargöra en liten detalj. Känner att dårhuset inte ligger långt härifrån. Man börjar ju undra va som snurrar i Puttes skalle alltså.. Lite som "Shutter Island", för er som sätt den. Tillbaka till skiten:

Står i tio minuter utan att ens en jävla damtuss rör sej. Psykopat-Putte hinner tänka dom flesta tankarna. "Jag tar saxen på bordet..", "Det här klarar ju stora, starka (?) jag", "Oliwer vet iallafall att jag är här, så det gör inget om jag blir halvt ihjälslagen".

Efter lite letande, utan resultat drar jag mej tillslut hemåt. Så om ni läser om ett inbrott på Apalby i tidningen imorgon. Hör av er till mej! Jag sitter inne på superbt material (eller så kanske man bara blir så till sej att ha fyra underbart sköna veckors semester, så man drömmer mardrömmar). Två veckor kvar med fotbolluppehållet, sen pumpas benmusklerna igång igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar