tisdag 16 augusti 2011

Parveln - 20 vårar

Nu måste man alltså börja videoblogga som alla fjortisar blir kända genom. Kanske är enda sättet i och för sej.. Fick nämligen en webbcam i present (vet inte om tjejerna verkligen ville att jag skulle videoblogga, eller om jag kanske skulle använda den till annat?!).

Det har hunnit hända en jävla massa sen senast! Hatar fortfarande folk som klagar på att dom aldrig hinner uppdatera, så jag skippar det. Idag hörde jag att Enköping krossade våra rivaler, Skiljebo, med högklassiga 4-1. Att tränare Sigge Jonsson ska ha en käftsmäll efter allt vrål mot läktaren, hör väl till ett annat kapitel. Att han däremot har kostym på match, smäller jag som respektingivande, snyggt och alldeles, alldeles underbart. Giesan, you know what I mean?

Så jag räknar med att SSK kommer neddeppade till årets andra och sista derby, som vi förbereder oss till max för under veckan. 21:a augusti, till helgen, lyfter Hamres matta till skyarna. Då räknar jag med flera VIKtiga spelarhöjningar (vilja vara matchhjälten gubbar!!). "Fan va kul vi har!"

I fredags störtade man upp på diamantläktaren (åånej, om det ändå vore så bra.. Lika hård!!) på Apalby när 13 minuter hade spelats av matchen mellan VIK Fotboll - GUSK (klenisen Östlund var döende, en lårkaka..). Nog fan ser man Menhal halta av banan. "Vafan är det här?!". Då visade det sej att grabben krockat in i GUSK:s keeper och fått flera sprickor i revbenet. Herregud, när ska denna otur ta slut!? Jag lider med dej Memu, verkligen! (för en gång skull helt seriös!). Krya på dej!

Matchen i sej ska vi väl som vanligt inte prata om. Jag tycker vi spelar bra, utan att komma till några speciellt bra målchanser (typ inga alls..). GUSK skapar en handfull lägen (däribland en blivande Youtube-kändis, som missar öppet mål från 1-2 meters håll. Synd att ingen filmade! Hade blivit värsta "Fest hos Mange"-hiten). Gamla Upsalas första mål är väldigt snyggt med en chip över vår försvarare (Jocke?), där en bortaspelare dunkar in en halvvolley från sned vinkel.

I andra halvlek tar vi över spelet helt. Gabbe lubbar förbi sin försvarare på högerkanten, för att friställa Kalle "KJ" i mitten. 1-1 är ett faktum. När vi spelar som finast fotboll (utan att skapa i överflöd..) kommer baksmällan (återkommer till den inom någon minut!). 1-2 efter ett turskott, som styrs på vår försvarare.

Jobbigt att kika på laget från sidan, men ack så lärorikt. Man ser spelarna och spelet på ett helt annat sätt. Men inte kommer jag avslöja nåt mer om det här, inte!

På tal om baksmälla. Visst ska man inte sticka under stol med att den dök upp på söndagsmorgonen (14-15 är väl morgon?!). Man fyller ju bara 20 bast en gång i livet! Men vilket drag det blev. Jag vill såklart tacka alla medverkande, även här på bloggen. Utan er hade det ju inte blivit nåt! Kul att så många åt av smörgåstårtorna också... Dom måste ha varit jättegoda (fick i princip slänga två hela...). Här kommer lite bilder på vikare:


Samma, lika skjorta (som Törna på bilden under, och Filip på bilden under den...)

Mongoloid-Törna

Kärlek!

Skräll att jag fick en sån present igen.. Tack, Mauro!

Presentöppning!

Jaha alkohol..


Sen måste jag för bövulen utbringa ett stort, fett tack till tre tjejer som styrde upp hela tjottafadderittan fram mot natten. Amanda, Nataly och Tove var kvar och städade efter att alla gått! Ni är ju för underbara! Känner mej även skyldig att ge ett jättetack till några andra personer. Oliwer, Jimmy, Modde, Törna, Peter (?) och Linda (påminn mej om jag missat någon/några...) ska ha stora eloger för sitt mod och engagemang när jag började bli lite på lyset (inte konstigt, med tanke på vad jag fick för presenter och hade för folk runt omkring mej..). Tack iallafall!

Thank you girls!

(Y) Peace!

1 kommentar:

  1. var så längesen du fick en kommentar så jag skriver grattis! spöa skiljebo i helgen. undertecknad kommer och hejar med glatt humör!

    SvaraRadera