tisdag 7 juni 2011

Kung Zlatan

Kung Zlatan!

Många har varit skeptiska mot Zlarre-mannen (som han blev kallad under mina yngre dagar), och 47 procent av Aftonbladets läsare ska ha tyckt att han inte skulle få spela mot Finland. Det fick han inte heller, inte från start. Men när han kom in, vilken jävla kvalité. Världsklass! Hattrick mannen (ja, jag vet att ni vet.. Blir bara så jävulskt upprymd och exalterad!) Vilken grabb (han är säg lik, lilla superyngling-Ibra..) alltså!

Jag har haft Zlatan som idol så länge jag kan minnas. Måste ha börjat när han som 20-åring kom upp i A-landslaget (säkert ännu tidigare, när han kom till Arosvallen och mötte VSK i Superettan. Vem stod inte uppe på träläktaren då. Tror det va där jag fick min första person att se upp till. Oj vilken teknik han hade redan då!). Det sjuka är att han besitter så mkt mer än bara teknik. Han är bra på i princip allt. Att han dessutom gått och blivit ödmjuk, helt plötsligt.. Det gör ju faktiskt inte saken sämre (även om kaxigheten är en stor del av tjusningen!).

Som jag har följt Ibrahimovic under hans karriär. Började alltså redan innan man fyllt 10 bast. Att man som 19-åring fick åka till San Siro och se sin stora idol i en Champions League-åttondel mot Tottenham, ser jag bara som ett stort privelegium. Tråkigt att Spurs tog hem skiten, men what a fuck.. Fan som vi jublade i 90e när Kungen drog in bollen, som tyvärr räddades på mållinjen.

Sen har man ju sett Guden i ett par landskamper också. Men det har jag bara svaga minnen av, så vi släpper det. Men tack Zlatan, för att du finns <3 Tack Julka och Sefir (orkar inte kolla, men har för mej att päronen heter så.. Efter nåra arbeten jag gjort om honom i skolan).

Älskling redan då!

Ps. Kul att några i laget drar ihop ett litet gäng och kikar på matchen. Men vart va inbjudan då Modde? ;) (andra smileyn i bloggens historia!). Fyfan va skönt det va att sova en stund efter jobbet och bara hänga i lägenheten för en gång skull, faktiskt..

Ps. 2. Jag måste va träningsnarkoman. Men man mår så grymt mkt bättre när man kmr hem från träningen, än om man bara häckar hemma. Man känner en lättnad, en pigghet (för fan så trött man är efter jobbet annars). Man vill bara göra massa grejer och får en jävulsk energi. Så vem va på gymmet under den träningslediga dagen, mån tro.. Aja, synd att ni spelar i samma lag som mej guys. Sorry! Haha (internt för alla gamla rävar i laget..)

Ps. 3. Dags att fortsätta med lite movie-time. "The Transporter" ska fortsätta ses. Den ligger visst på topp 100 på IMDb-listan, eller hur Phille?! Som resterande av mina filmer gör. Inte har jag sett en enda av dom heller, bara att lägga i ettan och dra upp i 5000 varv. Dags att somna framför ännu en film (okej, jag tar bort ännu, slälvmant!)

3 kommentarer:

  1. Kommentar för PS1!!
    Kan inte få inbjudan på silverfat för en tisdagskväll med fotboll, skärp dig Göran/Putte/Owe. Testa ring själv så ska du se de går fint och häng inte ut stackars Modin.. tror inte nån fick en inbjudan dit utan av ren slump av gemensamma vänner hamnade de på samma ställe!

    // Pekka Puhakka

    SvaraRadera
  2. Göran/Putte/Owe8 juni 2011 kl. 22:55

    Haha, skönt att du förstår ironin! Den gulsvarta klubben utmanas av ett internbråk stort som andra världskriget. Puss

    SvaraRadera
  3. Du skriver din ironi med sån ilska å allvarlighet så du blir röd nästan lila i ansiktigt medans du försöker fejka de hela med ett skratt å leende..
    Tänk på att ja är en siffra större ;)

    SvaraRadera