måndag 6 juni 2011

A new face at Apalby

Hallå huset! (låter Grymt mkt bättre när jag säger det!)

Trots att man så gott som lagt ner skrivandet (skrivkrampen är total alltså..), så är det fortfarande många vackra eldsjälar och trotjänare som följer bloggen frenetiskt. Jag blir ack så förvånad varje kväll jag går in och ser hundratalet läsare varit inne och vänt precis innanför ytterdörren. Kan bara fantisera hur många människor jag har gjort besvikna den senaste veckan (man försöker ju låta lite kaxig iaf..). Så med det samvetet man bär med sej känner jag att jag måste ta upp denna sörja igen (lite grann som kvicksandsdelen i en spännande gammal film.. Ni gör försök efter försök för att se om det kommit nåt nytt, men då faller ni bara längre och längre ner i besvikelseträsket..).

Kan börja med att ge nåra grattispussar (Filip Björkmans berömda pilsnerspel talar väl sitt tydliga språk!) till Oliwer, som fyller år idag (okej, igår.. massa jävla petitesser). Hoppas du haft en strålande dag gubben! Då måste jag också passa på att gratulera Jocke, som fyllde för två veckor sen. Det är mkt att stå i här i världen. Hyllningen kmr här:

Låtsas som att blondin längs till höger inte finns.. (Dennsi)

Frågan är va Jocke ska göra (eller har gjort rättare sagt...)

Nog tjatat, nu över till dagens väsentliga samtalsämne. Vi hade en ny lirare med på träningen idag, jätteskoj! Inte vilken som helst heller, utan Chris (nowadays with the nickname, Chrille! Author: Göran.. Tänk nu på det Peter, jag är upphovsman). Vi i Idrottsklubben måste bli lite mer internationella, speciellt nu. This is for you Chrille:

The man got a tecnique from another planet. It´s really unique! "But it´s the only thing I got", said Chrille humbly. I don´t think so. You did show us some good skills on todays practise, and you got quality.

The guy is from Chile. Played in VIK Fotboll in 04, before he moved to the States for some College-football. After that he played in the first division in Chile for a couple of years. For now he´s in Västerås for the love. And we (from my mind..) hope you stay with us, Chrille. Time will tell! You seem to be a good guy!

Jag rullar vidare på den inslagna vägen då. It´s time to get some sleep I think. A powerwalk tomorrow-morníng is written in the schedule. Good luck to the boys who play with U-laget against Köping tomorrow!

Sleep tight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar