tisdag 14 juni 2011

Missförståndet

När man sitter och bygger med sitt alldeles fantastiska (börjar redan bli hjärntvättad.. Tur är väl att jag än så länge vet om det!) lego på jobbet, dundrar det helt plötsligt till över hela anläggningen. "Fan", hinner jag tänka.. Glömde sätta på ljudlöst. Pillar upp Phonen (okänt nummer) och svarar ganska tyst och försynt, "Aa, det är Patrik".

Hinner som vanligt inte uppfatta vad personen i andra änden säger (det gör man ju fan aldrig när man hälsar på folk heller.. Borttappat knappa minuten senare liksom), men hör ett Stefan Andersson (eller va det Eriksson, eller Karlsson kanske..) och ordförande och nåt om VIK.

När jag hör knystet om "the fucking black and yellow blog from the inside" (inte Stefans citat...), förbereder jag mej på en ordentlig avhyvling! Men se på fan, verkade ju vara en ganska hyvens grabb denna så kallade ordföranden.
Skitsamma va samtalet gick ut på i detalj.. Vill bara förtydliga vissa påståenden och anklagelser!


I mitt inlägg "Startelvan, check!" tycker jag själv att jag är ganska tydlig med att poängtera att cupen är ett skitevenemang på grund av att jag la ner pengar på nåt som inte ens klubben fick tillbaka på. Jag menar såhär (nu ska förklaras):

Jag går upp jävligt tidigt på mornarna för jobb (jo, många av er gör säkert också det. I believe you!). Sen åker jag direkt till träning, och kommer hem sent (det här både vill och ska jag göra, eftersom jag har skrivit kontrakt). När man har kämpat igenom en hel arbetsvecka lääängtar man så inåt fanders till helgen!! Åååh lite sömn för en gång skull!

Lördagen, enda dagen för nån extra timmes sovtid (match på söndagen), blir helt plötsligt undanröjd för att vi ska döma en ungdomsturnering. Då blir man sådär glad, va...

Det va detta jag syftade på! Någonting om erat jobb på kansliet har jag inte sagt ett piss om. Jag säger såhär. Saffet´s Cup är en underbar endagars(kommer jag ihåg rätt?!)turnering. Det har jag själv i minnet, när jag spelade den. Det kommer bra lag till cupen, och alla ungdomslagen i VIK får visa va dom går för plus att dom har riktigt skoj! Men framförallt drar turneringen in en ofantlig massa pengar (kan jag tänka mej...) till klubben. Detta är ju fantastiskt, att det finns ett sånt tillskott i kassan.

Sen att kanslisterna gör ett makabert bra jobb är det nog inte många som ser eller hör. Jag vet själv inte vilka ni är (så ni får gärna höra av er, eller kommentera, för att få vidare cred!). Jag förstår att ni har slitit arselet av er, och jobbat in mycket pengar till VIK Fotboll. Det är bara att fortsätta så! Jag har heller aldrig sagt något illa om er, så förstod inte riktigt varför ni anklagade.

Jag har, som sagt, inte anmält mej frivilligt (som andra hjältar, som hjälper klubben!) till att döma och göra aktiviteter för klubben, utan det stod tydligen i mitt kontrakt. Därför måste allt folk förstå ilskan som uppenbarar sej när man inte får den vilan man behöver för att prestera, utan måste gå upp halv sju på en lördag... Vi ska ju trots allt prestera på matcher, och det gjorde vi ju inte i söndags nu heller...

Ni kan tycka att vi är bortskämda, men jag skriver bara mina åsikter. Ta det med mej, Patrik Östlund, om det är några problem! Dra inte alla över en och samma kam i laget! 50 euro kastades i sjön, check. Skit, enligt mej!

Jaja, nu dömde ju jag iallafall inte. Studentinlägget får skjutas upp ytterligare, sorry! (räkna med att det kikar in nästa år kanske..).

2 kommentarer: