måndag 13 juni 2011

Utskåpning på Blåsbo

Hej bloggen! Idag har jag cyklat till jobbet.. ääämmmm. Sen har jag jobbat.. mmmhmm. Sen gick jag på rast.. ääääämmm. Sen tog jag lunch... (försöker bara få lite mer folk intresserade. Är det inte så man gör, alla jävla videobloggare som inte säger ett vettigt piss någon gång. Herrefan! Det sjuka är att dom får tusentals läsare på att va helt IQ-befriade.. Nu strejkar jag snart!)

Aja, nog om er! Idag traskade ett a-lagsbetonat reservlag ner på Blåsbo IP för att möta (läs: totalförnedra) ett lika mycket högklassigt Syrianska, som måste ha varit en rejäl lågoddsare med tanke på tabellen. Inte en förlust än så länge, tills kl. 19.45 idag (jag är mycket medveten om att det éndast va halvtid vid den tidpunkten..). Men vad säger inte en liten grej, som att Boris Llevar och Dennis Hansson tydligen lämnade Blåsbos planer för att fly matchen vid halvtidsvilan.. Då va ställningen 6-0 (endast!). Förutom dessa herrar hade tydligen Syryoye drygt fem andra a-lagsmeriterade nissar på mattan.

Kalaset slutade 9-0 till VIK:s favör (dåligt utan tvåsiffrigt... Haha). Den ynka stunden jag såg av matchen (seg som vanligt efter träning... Räkna med 15 min för att få av sej kläderna, 20 i duschen och minst 15 att få på sej kläderna igen! Tilläggas bör att fixa frillan, stretcha, göra situps å skit, putsa dojjorna och basta inte är medräknat!!!) spelades jabulani-fin fotboll (gick lite upp och ner, men med en jävla fart i kämpa-anda. Uppåt gick det för Gulsvart, nedåt för Syrianska... Även kämpandet stod vikarna för!). Definitivt bra lir för att vara en reservlagsmatch!!

Målskyttarna spattserar! Från vänster: Phille Fredriksson 1 raketstrut, Oliwer Malmkvist 0 mål (allmänt miffo bara, sorry!), Jimmy Jansson 1 finlirarstraff, Menhal Muqdisi 4 (!) målskytt-in-business-goles och Gabriel Medina frälser in 3 underbara


Även VIK:s damer lirkade boll idag. Supersuper-derby mot BK30. Den matchen ska ju inte sluta annat än tidigare nämnda (minst 9-0..). Dock inte med tre poäng hem till sköna gulsvarta Apalby, tyvärr..

Men VIK håller enligt uppgifter (nej, jag kollade fan inte på den här matchen heller. Hade som sagt annat för mej....) jämna steg otroligt länge med den före detta Div 1-klubben. Natalie Medina dundrar in 1-0 och 2-1 utifrån. Jatta Aalto hinner göra kasse däremellan (otroligt skön teknik för att vara tjej, måste sägas! Har sett henne på nån träning, där hon står och jonglerar med sin puta (boll, så det inte blir några misstolkningar...). Enligt säkra källor är hon ute på åkrarna (Apalbys alla hopdragna planer) allt som oftast på mornarna och trixar med sin puta (hoppsan..)). Tråkigt för oss gulsvartingar att det inte blir nån skräll idag dock!

Nej, VLT. Jag tog inte dessa uppgifter från er!! Suck! Men här har tydligen en artikel publicerats.

Hare kanin!

2 kommentarer:

  1. Vad hände med studentinlägget? Skärpning!

    SvaraRadera
  2. haha I like the comment on Oliwer. :P allmänt miffo ;) sweet guys =P

    SvaraRadera