söndag 19 juni 2011

Olycka, med ambulans inblandad

Cykelfärden hem från Päronen på Lillå till Skallberget va sej inte lik, kan man lugnt påstå. Redan strax utanför stan blir man omblåst av en tjutande ambulans. Suck, hinner man tänka på grund av fyllona som behöver hjälp. Drar upp hörlurarna igen och fortsätter fundra på derbyt som ska spelas imorgon! Mycket tankar, men det är bara för Oss att plaska (räknar med en vattensjuk plan..) hem tre pinnar!

Jag fortsätter alltså min cykeltur. Uppe vid Arosvallen, vad träffar man på där..Om inte ambulansen! Se på fan! Men nåt som är ännu större, är att man känner igen halva gänget. Massa VIK Damer, som är samlade i flock kring en asfaltliggande person. Inga namn nämda (*visk* Det va Tove Laster *visk*).

Efter 1-1-matchen va tjejerna tydligen tvungna att fira med en krogenrunda. Det hela slutade med ett halvt ansikte helt nedblodat och antagligen ett par (säkert många fler..) stygn både i ansikte och på axel (Johansson, som vi möter imorgon, har jag redan förträngt!!). Det gick tydligen lite fort där va, Lina?!

Tur att det inte skedde nåt allvarligt! Krya på dej Tove. Det sista jag såg va bakdelen av ambulansen, men visst fan ska det inte va nåt stort problem. Lite ärr är (hihi, kul va...) aldrig fel. Så kanske du kan få lite cash för det där om ett par år (jag väntar fortfarande på mina stålars sen jag bröt ansiktet för ett år och tre månader sen cirkus...).

Imorgon smäller det, pangpang!

Ps. Som förberedelse inför morgondagen drog ett gäng VIKare igenom en niohålsrunda på Skerike idag. Men jag avslutar redan där (gick sådär va...). Måste säga att det är heeelt okej att slå bort två bollar på samma hål ändå, tack!

Ps. 2. Dagens sjuka står Calle Damberg för!! Han har inte fått en boll dit han vill under hela golfrundan (katastrof..). Inför sista hålet är det ändå lika mellan oss (jumbo, right?!). Vet ni vad han gör?!? Drar iväg bolljäveln, så den dunkar i flaggan... Herregud.. Så puttar han i en birdie!! Banschligt lätt för mej dårå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar