söndag 12 juni 2011

Startelvan, check!

Schmack, 2-0 i baken och första bortaförlusten inkasserad.. Nån hade även lagt in en slant på oss (undra vem det va... Inte va det jag iallafall) för en gång skull, men se på fan! Åt helvete x 2.

Vissa ljuspunkter fanns ändå att hämta med från hålan ute i buschen. En lång period i första och även en period i andra halvlek spelar vi förbaskat bra fotboll. Hämningarna har inga gränser (dåligt sätt att förklara hur bra vi va, menmen..). Men har inte kraft nog att rabbla massa gojja om matchen (alltid sånt jävla tjat efter matcherna).

En annan ljuspunkt (måste bara ta upp detta, sorry) va att gamle VSK-idioten (nöjd Oliwer?!) "Bäret" Sundström, som stod i kassen, plockade upp en hemåtpass i skopan. Vi fick indirekt frispark 5 meter från mål, men vafan spelade det för roll....

Annars är jag ganska nöjd med mej själv efter detta:


Satte hela startelvan redan igår! Den ni! Cred till mej själv faktiskt, Ovsther. Behövs förklaring, fråga på!!! (lite roligt va det väl iallfall.. Du kan väl rycka på ena smilbandet). Satte också 2-0 (fast dock åt fel håll...).

GIF Tjejerna torkade, även dom, idag. Även dom, med 2-0. Går bra för elitlaget..

Som den gamla rudbeckian jag är måste jag hylla skolan, som tog sin 11:e raka Junitrofé-vinst i veckan! (konstigt, när dom andra skolorna satsar så jävla hårt...). Här defilerar Gabbe Medina in i mål, som den triathlet han en gång var men aldrig blev.. (eller nåt sånt..).


Ps. Igår dömdes Saffets Cup av alla (okej, dom flesta.. Förutom gamla rävarna som fick dispens) i laget. Detta skitevenemang kostade mej 50 euro, suck! Katschiiing för klubben, pengar i brasan för mej. Men nog fan slapp jag döma iallafall!!

Skjuter fram studentinlägget tills imorgon (har väl aldrig skjutit på nåt tidigare va..). Pusshej!

2 kommentarer:

  1. Saffets Cup = Skitevenemang
    Dessa evenemang + andra aktiviteter gör att ni bortskämda Seniorer kan får era segerpremier.

    SvaraRadera
  2. Tack för den kyssen!

    Men då kan ju ni dra av 400 pix på en av mina segerpremier nästa tillfälle då (vilket det kostade för en utbildad domare att vara på plats på mina tider). Nu betalade jag ändå mer än detta för att bli av med tiden..

    Vi må vara bortskämda, men vi representerar ändå klubben utåt sett. Det är vi som ska prestera för att Gulsvart ska gå bra! Give us some space!

    Måste ju få sova nån jävla gång. Jobb jämt, annars träning!

    Säger ju samtidigt att det katschingar i kassan för klubben, så det är ju ett bra evenemang. Men för mej personligen är det ett skitevenemang.

    Tack för kaffet!

    SvaraRadera