måndag 30 maj 2011

Sveriges bästa bortalag

Kaaatching!! Stålarna pumpar in som aldrig förr. Bortastatistiken är sjuuk! Sticker ut hakan och säger att vi är Sveriges bästa bortalag. Fyra vinster på lika många matcher, 8-2 i målskillnad. Synd bara att vi inte kan visa hemmapubliken samma statistik, menmen! Nog om det!




De blev alltså vinst i helgen mot Kvarnsveden med 3-1. På Ljungbergsplanen (Kalle Ljungberg såg ut att trivas, som hela laget!) knoppade faktiskt jag dit en hörna som deras keeper räddar. Om bollen va inne har jag inte den blekaste om (speakern tyckte det, jag såg inte alls, men Davve tyckte absolut inte det!). Davve rakar i vilket fall som helst in returen i nättaket. Nåt som är säkert är detta: Huvudsaken vi fick tre poäng med oss!

2-1 gör Törna på straff efter att jag (fan va du ska skriva om dej själv hela tiden, tänker ni...) blivit nerdragen i straffområdet. 3-1 defilerar Törna in i öppet mål, efter Gabbe-special-löpning från halva plan. Gabbe passar alltså vid 2 mot 0 (cred till dej Gabbe, mognaden växer!).

Efter matchen ringer Pasi från VLT. Jag berättar om målet (svar på hans fråga) och säger typ: "Törna slår en hörna från höger. Jag tar mej förbi min bevakare och knoppar in den vid första. Men målvakten tar den, Davve är först på returen och rakar upp den i nättaket. Lite tjafs uppstår vem som gjorde mål."

Självklart tror jag det är Davve, när han gör sina 315 målgester. Men speakern tyckte annat.

Iallafall så säger Pasi: "Men det är officiellt att det va du som gjorde mål, så".

"Jaha, det är alltid kul att göra mål. Så i så fall tar jag gärna på mej det", säger jag med ett stort garv efteråt!

I tidningen får man läsa: "Det var lite tjafs om bollen var inne direkt eller om någon annan slog in returen, men jag tar på mig målet."

Journalister är journalister (tyvärr börjar jag bli likadan..). Jag vet numera mycket väl att man måste överdriva för att få läsare. Så du gör det bra Pasi, även fast jag inte riktigt är nöjd med formuleringen. Men om jag hade varit i din sits, hade jag gjort samma sak. Det va dumt av mej att ens ge dej en liten hymt av att målet va mitt, men gjort är gjort och kommer aldrig mer tillbaka.

Så jag får be Davve Engström om ursäkt. Självklart tror jag på det, när du säger att bollen inte va inne (hahaha, fyfan va uppförstorat det här blev..). Ville bara förklara artikeln..

Ps. Har sett att ännu en blogg är uppe i cyberriket. Inte vilken blogg som helst, utan en "Inifrån-blogg". Här räknar jag däremot med större uppdatering än hos bland annat mej. Det är nämligen fem pers som driver bloggen. Det har ingenting med idrott å göra. Men jag tycker det va hyfsat rolig läsning faktiskt! Ett gott försök iallafall...

Utdrag: "anledningen till varför vi har skapat denna blogg är först och främst för att vi vill tjäna pengar. vi tar det goda från andra bloggar och blandar ihop det till en smarrig smörkaka här på hjärnkontoret"

Parenteserna och smeknamnen i bloggen gillas (undra vart det kommer ifrån..). Jaja, lycka till hörrni!

Här får ni en putt i arslet (kanske får ni nån mer läsare iaf!!): http://family5inifran.blogspot.com/

2 kommentarer:

  1. många Umbro-pjuckar i den samlingen!

    SvaraRadera
  2. Haha Puttsk, du behöver inte be om ursäkt! Som du sa, det är uppförstorat och det viktiga var 3 poäng! Forza!! / Luca

    SvaraRadera