måndag 2 maj 2011

Ut ur garderoben! Vi hörs Göran..

Nu har jag suttit och njutit här för mej själv ett tag. Läst igenom alla mina glamorösa inlägg på den gulsvarta bloggen. Jag måste säga att jag, Göran, har gjort ett fantastiskt bra jobb på så kort tid! Bara för er att skumma igenom och känna glädjen över att det finns nån som bryr sej om fotbollen i Västerås (fan, jag kanske ändå inte kan räknas till dom.. Så som jag härjar..). Men det finns säkert nån där ute iallafall!

Ni börjar känna er klara redan?! Jaja, nu beter jag mej som en kass högstadielärare som har noll respekt från tonåringarna (ooo, shit va gammal man kände sej då. Herregud, små söta barn som står i rökrutan, plus brummar runt i 90 på en övertrimmad plåtburk. Vart är världen påväg?!). Ni har ju fan inte läst ett jävla inlägg än!! Ett kan du väl läsa för min skull, skulle betyda oerhört. Tack!

Hur som helst (jag kan ju inte tvinga nån..), så är detta sista inlägget från Göran (thefuckingman). Imorgon vid sextiden (?!.. Beror på er) ligger jag utvikt på köksbordet. Där sitter du med en macka i handen, kikar igenom tidningen. Ja, det är faktiskt jag som är Göran! Trot eller ej! Det här känns otroligt sorgligt.. Här ska jag försöka ge Göran den begravningen han så kopiöst mycket är värd.


Självklart lyder Görans älsklingslåt i bakgrunden. Vi har samlats här idag, för att hylla och skänka en stor eftertanke till en egen person utöver det vanliga. Vän, jobbarkollega, bror, son, ja Gud vet vad (nja han vet nog inte förresten..) han är för alla. Låt tårarna rinna, snoret fräsas och händerna dras igenom håret. Göran will try to fix you!

"Göran hade en underbar personlighet. Han hade ett hjärta av guld, trots att han under sin livstid inte alltid va den mest glada, spralliga och speciellt vänliga personen (men det hände även det ibland!). Men han menade alltid väl, med allting han yttrade sej om! Göran va min allra bästa vän! Jag hoppas han får ett fridfullt nästa liv (i jorden) och att han hälsar alla nära och kära från mej (maskar och andra kryp..). Saknar dej redan, min själsfrände och älsklingspoet! Tack för att jag har fått dela mina dagar med dej, du var fantastisk! Rest in Peace (Y = peace-tecken) min underbara superduperheltidsbloggare! Imorgon är en annan dag (sant). Njut av ditt sista inlägg som levande här på jorden. Du ska vara stolt över dej själv, njut nu och skriv några sista rader! Jag älskar dej Göran <3"

// Görans efterträdare

Ja, det va det! Nu ska jag få dra mina sista ord här på denna klanderfria blogg. Idag håller jag mej mer till den snälla Göran (vill ju inte att min käre efterträdare ska få efterföljare på stan, bli mordhotat och psykiskt söndertrakasserad av alla idioter där ute. Så jag gör som Bamse, chill out!).

Idag hände det lite roliga grejer på träningen. På "kvadden" slår Törnqvist (heter han inte så Fredrik?!) en superkosmos-tunnel. Det va rena E18 mellan benen där. Det roliga är att Törna direkt drar igång: "Göran, det där måste fan komma med på bloggen! Annars jävlar!" (Som det gjorde!) Grattis till dej gubben!

Annars hade vi ju en Modde som va borta på Ica Maxi och storhandla när träningen va igång. Halvtimme senare glider han ner, tja! Fan, va seriös man kan vara då... Det gillar vi!

På "spelet" sågs dom sjukaste målen till! Om man inte såg dom, så lovar jag att det hördes.. Enda ner till Swedbank, och då snackar jag arenan i Malmö!! Klinton, Gabbe och Menhal var några av trixarna. Dunkadunka-långskott, klackar, chippar, bredsidor (kan vara schyssta dom med..). Träningen hade allt idag, men nog om laget!
Ps. Dennis "menvafannyadojjor". Vill bara påpeka en liten sak.. Vill ha din personliga ursäkt imorgon på träningen. Du va ute och cykla (nej, du kröp tamejfan fram..) gubben! In your face!!!

Ps. 2. En del personangrepp har delats ut. Jag hoppas du inte har tagit allt för illa upp Menhal... Biiiiiiiiiiissaaaaaaaaa!!!

Annars står jag absolut för allting jag har skrivit!! Ingen tvekan. Räknar med en del sura miner här och där, får se om GIF Damerna (!!) tittar mej i ögonen efter detta rabalder. Kanske ska undvika Swedbank 18.00 varje vardag (varje verkligen, herregud...!) Som sagt, tips från coachen är att slå upp blaskan imorgon bitti (numera är VLT den kungliga tidningen, speciellt när dom kan fokusera lite på VIK Fotboll - livet på en pinne! Man ska i och för sej inte ropa hej... Men iallafall!) Där får ni mer detaljer kring mej! Annars kikar ni in på http://www.vlt.se/ imorgon vid frukost, där det troligen kommer ligga nåt litet smått öppet.

Nu får jag tacka så mycket för mej. Känner att det börjar bli dags att lämna över skeppet, bara det inte sjunker så.. Nejdå, min efterträdare fixar detta! Jag vill tacka alla underbara människor som har varit inne och läst på denna skitblogg! Ni är ju för amazing!

Ha det bra! Vi hörs.... Aldrig mer!!

Tack och hej, tomorrow is another day!

4 kommentarer:

  1. Göran, vi är många som följt dig frenetiskt under dessa veckor. Å deras vägnar vill jag tacka för den fantastiska underhållningen du bjudit på. En tomhet infinner sig direkt då vi drabbas av detta besked att Göran går i graven. Vi hoppas och tror att DU Patrik fortsätter att skriva och förgylla vår vardag!
    Tack för allt! *Kärlek*

    SvaraRadera
  2. Patrik...Respekt brorsan...Du är verkligen underhållande :) Men jag har en del frågor till dig sen...ses på träningen idag...då jävlar :P

    PS. Du är på väg till toppnivån som Muqdisi från menhal.se är i ;) hahahahhahah

    SvaraRadera
  3. Tack för all underhållning! Våga fortsätta kritisera och ifrågasätta nu Göran/Patrik/Brorsan

    /Sillen

    SvaraRadera