söndag 1 maj 2011

Kavaj på match?

Tjo bröder!

Jag får börja med att ursäkta alla vilsna själar där ute, som följer denna blogg (egentligen hatar jag bloggare som hela tiden ber om ursäkt för att dom aldrig pallar skriva regelbundna inlägg. Nu är jag en av dom tydligen.. "Jag hatar dej, Göran!"). Men nu är jag tillbaka på ruta 21 (antingen det 21a inlägget eller kung Foppas ruta, alltså ruta ett...).

Igår fick vi med oss en poäng från hemmamatchen mot Norrtälje på Swedbank Park. 2-2 blev slutresultatet. Det låter ju positivt.. men det va det fanimej inte. Borde egentligen skriva att vi blev rånade på två! Eller vi lät dom råna oss på två poäng. Kändes ungefär som att vi visste att ett bankrån va påväg att ske, men vi sket i att ta göra nåt åt det. Vskare i laget kanske tänkte: "Det är endå inte våra pengar". Vi andra lät dörren till bankvalvet stå på glänt, monterade ner övervakningskamerorna och skissade på en utflyktsväg ut från kassaskåpet och vidare mot Norrtälje..

Varför låser vi inte bara valvet, med ett extra lås dessutom, och lägger ut lite snubbeltråd och varnar Polisen (resten av lagen i serien). Jag blir så jävla trött. Det här kändes verkligen som en förlust.. Fan!

Det börjar med att vi, som vanligt måste väl tyvärr numera sägas.., slarvar och bjussar på ett baklängesmål tidigt i matchen. Den här gången va det ett missförstånd mellan mittback Sandhagen och keeper Modin. Pang, självförtroendet sjunker som stenen i vattnet (Norrtälje-spelarna är inne på banken: "Give me the fuckin´ money".. Och ja Sand, jag gillar mina parenteser...).

Men vi kommer tillbaka, trycker dit 1-1 innan halvtid. Törna slår inlägg som Norrtäljes mittback måste glidtackla i egen kasse, efter stressande från VIK. 2-1 gör Menhal efter fint soloarbete, där han vänder förbi backen och rakar in bollen i hörnet (VIK slänger sej ner på golvet, hinner trycka på alarmknappen. Vi drar ut på rånet, och inväntar bara Polisen). Dom gulvarta har bud på så mycket mer, men får inte in bolljäveln! Jag blir tokig..

En hörnretur, som inte tjongas iväg leder senare till slutresultatet (eller rättare sagt.. Polisen, fortfarande samma jävla lag, tar oss inte på allvar och Norrtälje-spelarna hinner till och med döda en person för att visa seriositeten.. Bankrånet är ett faktum..).

Här kan ni läsa om matchen: http://vlt.se/sport/fotboll/1.1188270-vik-slarvade-bort-segern

Sen blir Giesan (Fredrik) uppvisad på läktaren (alltid är det nån...). Nu säger ju tränaren att det inte va han som kastade flaskan, vilket va skälet till utvisningen. Om jag ska vara ärlig ser jag inte ens situationen, så jag ska inte uttala mej. Tycker bara att det är oprofessionellt av vår egen tränare att gå till personangrepp på sina kollegor. I tidningen sa han nämligen detta: http://vlt.se/sport/fotboll/1.1188271-giesecke-utvisad-horribelt

Här svarar jag istället å Giesans vägnar: "Det va nån annan som kastade flaskan i backen. Jag såg inte riktigt vem det var, men en sak som är säker. Det var inte jag!". Onödigt att skapa konflikter..

Att man blir förbannad är en självklarhet, det säger jag absolut ingenting om!

VSK tog idag sin första trepoängare i Superettan, grattis! Mete fortsätter ösa, bara att fortsätta spotta in kassar där. 4-2 borta mot Falkenberg idag. Målskyttar: Bärlin, Danilesson, Lundevall och Mete. Fortsätt rid på vågen ni har skapat nu Grönvitt!

Skiljebo hämtade hem en poäng från Sandviken efter 2-2. Enligt VLT och tränaren Andreasson, var det domarens fel (skylla på domaren ligger alltid nära till hands..). Måste bara säga att vi, vikare, försöker rannsaka oss själva innan vi skyller på annat. Igår slarvade vi.. Men ni va grymma som vanligt eller?! Ja, kan tänka mej det. Domarjävel...

Syrianska nollade sina nykomlingsmotståndare IFK Luleå. Men blev även nollade själva, trots stort bollinnehav, 0-0 alltså.

Mycket kryss från Västerås-fotbollen. Även GIF-damerna (sedär ja, damer) fick med sej en poäng hem, efter möte med troliga topplaget Kvarnsveden. 1-1, efter mål av Linda Höglund i andra halvleken. Tränaren Erik Acar va ändå inte helt nöjd med sina flickor (så hade även du sagt för några år sen Erik.. Det vet både du och jag mycket väl. Eller hur, alltidgöramålpåVSK-Acar?!). Men en poäng är bra att få med sej från den bortamatchen. GIF gör det bra, enligt mej. Kör hårt, damer!

Franke torskade idag (vad va det jag sa?! Konditionen kanske.. Eller va det all "kvadde"-träning som inte riktigt gav resultat?). Mot Bollstanäs fick man stryk med 4-2 borta. Vi lämnar den matchen illa kvickt!

Några som också torskade idag, va VIKs U-lag. Där syntes många a-lagsmeriterade vikare till idag. Hela mittfältet va uppskruvat av a-lagare (nej, inte fyllon. Bara bakis-spelare..). Före detta ass. tränaren i Franke, Andy Mansour (numera U-lagstränare) visade inte alltför mycket ilska efter matchen, men en viss besvikelse syntes ändå i mungipan.
0-1 i halvtid. VIK trycker på hela andra halvleken (90-10 i bollinnehav, 80 av dom på offensiv planhalva). Phille trycker distinkt ditt vikarnas kasse efter fint anfall. Annars alldeles för dåligt sista tredjedelen av planen, från dom gulsvartas sida. Matchen slutar 1-2 (till VIKs icke-favör..) efter självmål på en friskpark. Suck.. (i U-laget sker det alltså också...)

Ps. Med tanke på Fredrik Gieseckes shoppingvanor (stammis på Oliwers Nya Thulins), måste han från och med nu använda kostym (eller kavaj räcker) på matcherna. Tänkte bara om han ville bli lite mer professionell.... Sen får man ju alltid beröm med en färgglad fluga till, så varför inte?! Gärna orange! Tänk på det Giesan.

Tack och hej, puss!

1 kommentar:

  1. Ja du Göran får börja göra lite mål på matcherna helt enkelt, kul för dig även med en ny 3GS :P

    SvaraRadera