söndag 8 maj 2011

Mot Klinta IP


Just nu sitter jag och moffar i mej korvstroganoff. Match om exakt 2 timmar och 53 min (eller inte när ni läser.. Man måste fan tänka på allt). Fyfan vilken speed man kommer ha på banan nu då! VLT-cupens kvartsfinal står på papperet. Vi ska ut till mina gamla hemtrakter, Irsta och Klinta IP. Alla irstabor vet att mitt hjärta dunkar stort för moderklubben min. Dock klappar hjärtat inte lika mycket för min gamla hemmaarena.. Klart att det ska bli skitkul, givetvis. Men det finns väl inte mycket värre än en pottdriller (tar efter min käre gamla skoltränare, Peter Jexby, som alltid tjafsade om pottdrillers och pottfillers..) som planen. Mattan är lik en traktor-uppslevad åker, läktaren består av ungefär 5 spridda bänkar med en längd på knappa metern, får räkna med lite hål i näten, omklädningsrummen är inte värda att lägga en tanke på. Ja, ni fattar lite va jag syftar på.. (antar att ingenting har förändrats..)

Men fan va kul det ska bli! Kanske man får näta i dessa hederliga mål, som på den gamla goda tiden. Trots två handikappstraffar ska vi vara det bättre laget, och gå segrande ur denna trojanska strid. Men det kommer bli hårt, det kan jag lova!


Ska även bli klantigt skoj att möta en del av mina gamla lagpolare (finns väl några kvar tror jag..). Timmie Tornberg på mittbacken och innermittfältaren Max Brofeldt har jag ju fått drass (tänk på uttalet där, drass) med hela karriären. Började i barnsbensålder, sen hela vägen till 17-18 års ålder. Så lycka till grabbar! Ses snart. Och som vi kommer ses, watch out!

Om jag eller Davve Engström (nu är ju han skadad, så är väl inte med på topptipset kanske.. Också Irsta som hemmaklubb) mot förmodan skulle göra mål, kommer det inte jublas allt för mycket. Respekten till klubben är alltför stor. Men så länge nån annan gör mål kommer det ståhejjas för fullt!

Hoppas vederbörande har tid att ta sej ut till buschen och kika på lite lantis-fotboll!

Resultat från helgen och annat smått och gott kommer inom kort. Håll utkik mina små barn!

Ut till Irsta nu, för att plöja lite mark...

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar