söndag 8 maj 2011

Smärtan är infantilt smärtsam..

Ont..

Det speglar min situation ganska bra just nu (jag vet att ni tycker jag är en chicken Peter, Jimmy och alla andra fjantar i laget.. Dej ska vi inte ens prata om Andreas "Engan" Engblom). Men ni har inte min smärta boys. Jag är känd för att ha jävulsk hög smärttröskel i vanliga fall, men nu vettefan alltså! Jag håller på att haverera här hemma. Kunde för det första knappt ta mej hem från Apalby, sen går det inte att sätta sej, eller stå, eller halvligga, eller ligga.. Ja, ni ska fan va glada att jag kämpar mej igenom detta inlägg! God, show me a sign...

"Fantastiskt bra idag gubben, även du ska få cred trots att jag inte har en blogg!", då kommer detta underbara citat från en alldeles för snäll, karismatisk, snygg, go, cool, grym och allmänt bra, även hypersnabb-att-reagera (positivt eller neg, you decide..) liten 18-åring vid namn Dennis Olssón. Tack, hjärtat!


Man fick sina smällar i dagens VLT-cupkvartsfinal mot Irsta IF (dock kul att va tillbaka på forna målmattan). Eftersom ni lär fundera nu, så fick jag ett stenhårt knä (kändes mer som ett baseball-slag innan en Home Run..) upp i svanskotan av Patrik Hofling (som också satte avgörande straffen, efter mycket tvekande och trevande.. "Men jag vill inte, jag vågar inte, snälla kan inte nån annan ta straffen...). Nu vet ni det också, vi torskade mot ett division 4-lag. 2-2 efter full tid, sen straffar (inga syndabockar nämnda, utan hela laget får ta på se att vi inte vinner matchen innan slutsignalen ljuder..).

Nejmen tjena Göran, har du återuppstått!! Fan va kul att se dej igen.. Va brun och fin du har blivit! Absolut ska du få göra en kort resumé av matchen, visste inte att du va där och spattserade.. Kör hårt Görantheman:

Det va en värdelös matta idag (inte ens värd att kalla matta, stenodling..). Men Patrik "Putte" Östlund lyckas trots detta skotta in en sorkdödare utanför straffområdet, efter fin touch in i banan (då ska tilläggas att fanskapet.. Putte.. gjort ungefär 1-3 mål utanför straffområdet i hela sin karriär... Denna säsong levereras det bara mot sop-lag av denna kille...).

Efter halvtidsvilan får Irstas Engan (tidigare nämnd) slå in en av lagets två handikappstraffar (om du hade åkt på mina.. oj Pattes.. rackarökarsmällar hade du nog inte smilat och sagt "Kom igen, jag hade rest mej upp och fortsatt!" eller "Inte så farligt, när du kan skrika så där fort".. Nej Engan, lika bra att lägga ner... med fotbollen?!)

Östlund lyckas också peta in 2-1 (gamla goda Klinta-tider..) när han tar sej förbi målvakten, efter snittsig långboll av Jimmy Jansson. Engan sätter även 2-2 på straff. Sen har vi bud på mer (dock även Irsta). Bland annat blir Gabbe fälld i straffområdet, men domaren är lika blind som en sönderslagnen staty (jag hatar folk som skyller på domaren.. Men han va fan inte kanon, eller bra, eller ens duglig. Han sög!). Peter "Amazonas" Fredén har ett fint läge framför mål, OleGunnar-Gabbe har öppet mål, blogg-Menhal har nåt hyfsat läge i straffområdet. Vi ska vinna matchen innan slutsignalen helt enkelt, men är inte tillräckligt vassa (läs bra..).

Göran tycker dock att vi kan lämna denna skitturnering (inte för att vi åkte ur, utan för att den är skitig med alla sina handikappstraffar...) nu, och satsa på serien. Det är där det händer, där vi behöver våra poäng!

Tack för sammanfattningen av matchen bästa Göran! Ser att du kan komma tillbaka och göra din grej såhär ibland. Tror att folket gillar det, får se om du får tid nån enstaka gång. Är ju från dej jag lär mej!!

Spelades många matcher i helgen, som vanligt. Alltid på dessa vilodagar (sundays) som alla långa inlägg ska fram (nja, långa är dom väl för det mesta..). Men nu orkar jag inte mer, speciellt för min jävla (för mycket fula ord på sistone) svanskota och uppsvullnade fot. Blääää!

Resultat och speciellt genomgång av helgens matcher grymtas upp imorgon, sa grisen. Så håll ut, tror jag ni klarar.

Ps. Förresten, vilken jävla bra fest det va i bilen från Apalbys känna-sej-som-hemma-omklädningsrum till Klintas inte-få-nånstans-att-byta-om-för-damlaget-går-före-omklädningsrum. Det dunkades Backstreet Boys alla hits inom en 10-minperiod! Allsången va total! Speciellt denna blev en stor succé:


Denna kungliga sång avslutar detta kungliga inlägg (sådär va..). Natti!

Pusspuss, höööööörs!

3 kommentarer:

  1. Mer match bilder! /ej fotbolls spelare

    SvaraRadera
  2. Putte (Göran)11 maj 2011 kl. 23:00

    ej fotbolls spelare: Fan vilka krav som ställs på en stackare som mej! Känner att jag anställer en Bingo Rimér på en gång.. Eller räknar du med att jag ska klicka runt och använda systemkameran som bröstnedtagare?!

    Vi får se helt enkelt, ska kika va jag kan göra!

    SvaraRadera
  3. dags att köpa en liten digital kamera hurru! Vi utomstående tjejer vill ju ha nåt trevligt att kolla på!

    SvaraRadera