torsdag 5 maj 2011

Mittfältare klar för VIK

Tänkte börja the new Patte-era med att tacka av det förflutna! (Nog om dej nu Göran, så jävla bra tyckte jag inte att du va..). Eftersom det är svårt att komma in som ny amatörbloggare efter en sån Gud som Big G, så tänkte jag göra det enkelt för mej själv. Att gro fram lite fakta om mej som person kan ju vara jätteintressant att läsa (inte?! Nehe, tack för den då!). Ändå inte en levande varelse på jorden (tryck på planeten Tellus) som bryr sej ett jävla smack.. Alla går bara in för att läsa hårda ord och underbara välsignelser. Är det tacken. Men skit i mej då, ja gör det ! Jag är bara ren pottfyllnad...

Lika bra att vi sätter igång med detsamma, jalla! Det har ju hunnit hända en del sen jag senast hade tid för er. Menmen, vi mosar på as usual.

GIF Damerna (ni blir ju alltid lika glada när jag tar upp er här på bloggen.. Eller?!) spelade Svenska Cupens tredje omgång mot allsvenskt motstånd. Hammarby stod på andra sidan planhalvan. Tjoff sa det från start, 0-1 Bajen. Vad jag har hört ska inte gifarna haft mycket att hänga i julgranen. 0-2 i paus. Bajaneserna va bättre på alla plan, inte så mycket annat hade heller förväntats av våra flickor!

Klart är dock att dom ljusblåa får stor erfarenhet och mycket lärdom av att spela en sån här match. Att tränartrojkan (inga namn nämnda denna gång...) är missnöjd med resultatet är väl bara ett litet skämt i sej. Förlora med 2-0 mot Hammarby, då ska det väl infinna sej en stor glädje kan tyckas. Kraven ligger lite ovan skyarna, Erik. Menmen, jag är ju inte nere på träningarna och kollar (plan- och tidssnattare som ni är..), så vad vet jag....

På tal om Allsvenskan, så har nu Superettan (man får parallella som man vill!) fått sin första tränare med en spark i arslet och ett tack och hej (hyllning av Göran). Det är inte vilken tränare som helst, utan VIK Fotbolls ex (ja eller ni fattar..). Brages Pelle Johansson har klackats ut med facet före, efter bara fyra omgångar. Trots att laget har tagit fyra poäng som nykomling.. Anledningen är att upplägget inte fungerat optimalt, och ett snack har tagits med spelare och andra involverade. Nu agerar därför styrelsen. (För fem år sen härjade Pelle i denna fantistiskt gulsvarta klubb (dock före min tid..). VSK nästa?! (nejdå, dom grönvita vann ju faktiskt senast!)

Fler poäng kommer det bli. Dock förstår jag inte hur VSK-tränaren Granath kan gå ut i media och säga att han är imponerad av backen Per Petterssons utveckling. Bonnlöpet, stel som en pinne kanske?, talar sitt språk. Dom matcher jag har sett har herr "stelopererad" inte alls visat samma klass som dom ordinarie mittbacksgiganterna OP och Mackan. Om vi då tillägger att han har utvecklats enormt, hur bra va han då egentligen i Nyköping?!

När jag ändå är uppe i det, måste jag fråga vem fan Daniel Andersson är (alltså inte sidleds-Danne..). Han gjorde det bra i Östersund förra året, men va hände i SE egentligen. Han har ju fanimej varit sämre än va jag va på många av VSKs träningar förra året (och då snackar vi kass så inåt bomben...PANG!)

Men dom grönvita är inne i en (kort men) fin trend. Jag hoppas verkligen den håller i sej nu! Västeråsfotbollen behöver minst ett lag i Superettan (varför inte Allsvenskan?), så go for it!

Imorgon står Spårvagnen? på bortagräs för motståndet i Div 2 Norra Svealand. En match som vi ska galoppera hem som små travisar på Sundbyholm. En match som bör sopas hem, med tanke på toppstrid och sånt tjafs. Humöret är på topp i truppen (på alla förutom Sandhagen då.. Han va tvungen att ta ut sina aggressioner genom att dundra på en boll med full kraft rätt upp i huvudhöjd på Menhal. Vad gör man inte för att killen ska få göra mål?).

Här har ni tabellen: http://svenskfotboll.se/ovriga-serier/spelprogramresultat/?scr=table&ftid=31385

Ps. Dennis Olssón är ute och hugger även på träningstid. "Ylva" (ja, hon får den täckmanteln), ska tydligen bli en riktigt het tjej enligt Dennis. Han kommer lugnt vänta på henne (en 12-åring som spelar i BKs flicklag).. Ja, men absolut! Kör hårt...

Ps. 2. Man drar sej in på vlts hemsida (jofan, dom har ökat i min ranking nu). Vad får man se där, om inte rubriken "Mittfältare klar för VIK". När började man använda sej av uttrycket mittfältare för en släpande central forward tänkte jag (i hockey givetvis!!). Men efter lite betänketid, kommer jag på mej själv. Men vafan?! Vem har dom nu smygit in i vår trupp?!? Spänt och dunderförväntansfull väntar jag på att sidan ska laddas. Första tanken blir: Men HERREGUD! Damfotbollens VIK. Suck.... Jatta Aalto, man, kvinna eller transvestit?

Sängen väntar på mej nu. Skönt att rulla ner under täcket med en mätt mage från Spicy(bara att vänja er..). Imorgon brummar vi vidare i serien. Wish us good luck, please!

See ya, don´ wanna be ya!

Puss

4 kommentarer:

  1. You keep upp the good work mannen, inte så insatt i serierna högre upp än 4:an men faaaaaan vad kul det är att läsa om er :D dax att palla mig bort till apalby o börja kika på er oxå snart :D

    SvaraRadera
  2. brage är dock inte nykomling i superettan. läs på bättre :).

    SvaraRadera
  3. Anonym 1: Fan va kul att höra gubben! Man blir så varm och go när man hör såna komplimanger. Kul! Ses vi "där det händer" i sommar då, Apalby IP!

    Anonym 2: Klart att nån liten fillur ska va där och pilla.. Sätter 100 pix (två bäääärtzz på krogen ju) på att det är en vskare :). Jag ber om ursäkt, my bad. Blandade ihop med att dom va nya förra säsongen..

    SvaraRadera
  4. Brage é lage som spöar både VSK och gnaget.. Hejja Dalapojkarna :)

    Mvh RumpMasen

    SvaraRadera