måndag 9 maj 2011

Extra, Extra, Bildextra!

Stort utbud av bilder finns nu att köpas till högst-bjudande från Gulsvarts omklädningsrum/dusch. Tyvärr kan jag inte kraxa upp bilderna på "blorren" för allmänheten med tanke på privatiseringen (åter till samhällskunskapslektionen på gymnasiet..). Som den lilla jägare jag är, letade jag upp dom roligaste, fräckaste, dumdristigaste, fulaste och klatschigaste bilderna som man någonsin kan få fram från ett fotbollslag. Och som jag terroriserade för att få dom, som jag knäppte av dom (likt en bääärtz en fredagskväll), som dom blev grymma!! Intresserade hör av sej genom kommentatorsfältet här nedantill. I priset tillkommer moms och utskriftsavgift, samt personangreppsavgift. Dock kan ni räkna med priser under tusenlappen, vilket är en fantastisk rea (om ni då kör en Solsidan-Ove och klistrar på lite schyssta 50-procents-super-reor, är ju inte detta nåt som helst problem!). Lägg märke till under, här kan hittas fynd mannen!

Klart att ni ska få lite inspiration, glädje (förhoppningsvis..) och smakprov på vad som kan köpas för småttiga summor. Vi öppnar stenhårt, och ökar! Här kommer lite sköna bilder på hur vi har det på Apalby IP en helt vanlig måndagskväll! Hämta andan och njuuuut för fulla mandoliner! Lycka till:

Jocke spänner röva, samtidigt som han står framför vårat DJ-bås och joxar upp nån skön schlager eller gay-låt (idag va det nog i och för sej "Om sanningen ska fram" med Eric Amarillo). Annars liras mycket Bakgårds-pojkarna och andra glamorösa band (Justin Beaver gillas oerhört starkt av massör "Fritschoff").


Försvunna men ack så synliga Mamma-tatueringen som bara en person i hela laget ens kan tänka tanken på att göra! Så sött Modde! Under inlägget "Namnsdag" drog jag upp alla tatuerade freaks i laget. Däribland hemlighöll jag lite på denna goding. Men här ha ni gadden svart på vitt..


VIK Fotbolls ansikte utåt (det är väl inte för hackor han tog hem priset som "årets fräschaste"..) visar hur man pumpar upp sitt gäddhäng till biceps.. Ojoj! Se upp beach 11, här kommer "Krylbo"!


Dennis "menvafannyadojjor"-s egen skohylla, där alla dosorna ligger prydligt stationerade i följd (inte konstigt, med tanke på pojkens alltför hängivna perfektionism och precisitet.. (Efter en utgång skulle blondinen slagga hos mej. Klart att han ställer sej och diskar av all disk, plus att han börjar städa. Vilken jävla skön grabb alltså!) .. Kika även långt till vänster, där vi ser Moddes hopknycklade skohög. Skillnad?!


Till höger: En av Dennis alla läckra pjucks (storleken ligger på normala 44..).
To the left: Davves lilla smurfdojja (den enda han har hittat i hela världen i sin storlek). Ligger på knappa 59 i skostorlek, helt okej för en dvärg ala David Engström (endast 190 cm lång och en tyngd på 91 pannor för tillfället..)


Årets (då snackar jag årets, säsongens, ja största grejen ever forever) händelse måste vara denna äckligt fina bild, som jag lyckades hitta det sista jag gjorde.. Nu kikar ni en extra gång på bilden, räknar jag med! Haha, tänker ni. Det står ju Matz Menhalsson och han har nummer 22. "Inte så jättekul ändå, men okej.." hör jag tankegången hos någon av er.. Men innan du ens gör en nys i vädret, vänta på dessa ord: Titta på tejpbitarna under gossens låda. På varsin tejp sitter Menhals båda stortånaglar... Ja, ni läste rätt! S-t-o-r-t-å-n-a-g-l-a-r.. Det sjuka är att han inte bara spar på dom. Utan han sätter tillbaka dom på tårna varje gång han tränar eller spelar match. Detta måste va det äckligaste någonsin... Han skyller på att det är så känsligt i början utan naglar. Men gubben, kom igen nu va!! Usch.. (som att jag skulle tejpa tillbaka förhårdnader som jag dragit bort från fötterna..)


Proteinförrådet under number 15 (Jocke "nakenfisen" Henningsohn). Han lägger stor vikt vid att fylla på kontot efter träning och match. Tilläggas bör att ytterbacken även dricker några droppar Anabola?! efter varje träning. Om man ändå kunde få smaka på det nån gång...


Materialskåpet? Nej, här stoltserar faktiskt Philles egen plats, nummer 17! Detta är dock bara en endagarstur (i bästa fall en och en halv..) runt "Tejpomanen"s fina vrister.. Hoppas hans kontrakt inte rivs, utan att detta va förberett och inskrivet sen tidigare. Jag förväntar mej iallafall minst 10 lax efter säsongen, som kompensation för Philles tejp!!

Jimmys låda ligger tyst och stilla, väntar på att Matte säger annat. Uppepå syns Puttes (nu börjar jag också snacka i tredje person..) ena Adi Pure-dojja. Dom har man inte sett på minst ett halvår nu.. Inte nog med det. Det är bara vänsterskon som existerar.. Wanted: Puttes högra Adidas-pjuk - spårlöst förvunnen! Hittelön: Full prenumeration på bananer och Cola från fixar-Järnet (bulle ska kunna ingå även det!).

Dennis och Sand steker framför VIK-emblemet. Det är här det händer grabbar och tjejer!

Peter visar upp sitt sanna jag.. Nu ser alla klart och tydligt varför mannen har blivit känd som "Amazonas". Skäggväxten är ju nåt enorm alltså! Även slagsmålet på krogen gav sina resultat, numera är han därför känd som "Blåtiran" (blir väl en jävla massa rabalder om jag håller på och ljuger.. Hände på matchen... Eller?!)


Sällsynt att få vistas på Apalbys eftertraktade matta (skyddad zon..). Såhär ser det ut, efter en rejäl blådåres-kapning bakifrån, när du ligger och tar dej runt smalbenet efter att ha rullat 115 varv (Hålet i mattan är efter din knytnäve.. Man får bli arg, det är lugnt! Går att fixa till gubben..)


Världens skönaste trä-läktare (måste ta in en 3500 pers minst..). På denna bild ser vi publikens jubel efter VIKs 1-0 i 90:e, i derbyt mot Skiljebo. Jippie!


Spana in ordentligt här (omöjligt att se, så lika bra att lägga ner..). Men hur många av våra sponsorer finns egentligen kvar i världen. Antingen har dom konkatt eller så har ett namnbyte ägt rum (men det ser ju proffsigt ut iallafall, alltid nåt!)


Oliwers (nr 7) klädes-show trappas upp. Idag hade kostymbrallorna bytts ut mot ett par svarta, läckra shorts med ett brunt skinnbälte. Skjortan (ingen skräll..) hängde med som vanligt. Även ett par schtekiga solbrillor hade hittat till Apalbys omklädningsrum dagen till ära!


I believe I can fly!! Efter många försök tror jag Ljungberg fick till det. Klinton lär ut sina special-skills! Bara att tacka och ta emot.

Här med tackar jag och tar emot, för att ni ville umgås med mej och mina fotografier. Trevlig läsning (skulle man ju ha hälsat innan kanske.. Men jag har väl aldrig gjort som nån annan i och för sej!)

Hoppas vi hörs snart mina änglar!

Pusspuss <3

5 kommentarer:

  1. om det är fler kvinnliga läsare du vill locka till bloggen så är det helt fel väg att gå genom att lägga ut pin-up bilder på oss.men jag ska inte ljuga,jag gillade jockes bak.

    SvaraRadera
  2. Jocke!! Du får inte glömma din bolulle!!!

    SvaraRadera
  3. Fel Sand, mer kvinnliga läsare = Mer bilder!!

    SvaraRadera
  4. Kul kul du håller igång bloggen Owe/Göran/Putte ja va du nu heter.. =)
    Kan tillägga att bilder gör läsningen mycket roligare framför allt spontanbilder som de va ett par :)

    Mvh DB

    SvaraRadera
  5. Putte (Göran)11 maj 2011 kl. 23:04

    Anonym (Törna): Lär ju byta ut b:et mot ett v, annars fattar jag inte skojset..

    Olivia: Tack gumman! Kul att det är nån som uppskattar mitt tankesätt (sand..). Systrar och bröder, mer bilder åt folket!!

    DB: Som jag sa, bilder hit och bilder dit. Fler ska det bli!

    SvaraRadera